A buszvégállomás átalakítását leginkább a meglévő, ideiglenes végállomás épület rendkívül leromlott állapota indokolja, illetve a végállomás területén kialakult közlekedési rendszer, amely a fő gyalogos útvonalak és a busz forgalmi útvonalak balesetveszélyes kereszteződését eredményezi.
Ezért a végállomás épület átalakítása egyben alkalmat adott a buszvégállomás forgalmi rendszerének átgondolására is.A végállomás épület egy közös, nagy előtetővel összefogott négy különálló épületre tagolódik: az egyikben a buszsofőr pihenő és az egyéb kiszolgáló helyiségek, a másikban egy köz-wc, további kettőben pedig kiadható bér üzlethelyiségek kaptak helyet, amelyek kiegészítik és kiszolgálják a buszvégállomás közönségét. Az épületegyüttes része továbbá az északi oldalon a leszállóhelyhez és a nyugati és keleti oldalakon a felszállóhelyekhez tartozó előtető- építmény, amelyek együtt egy kerengő-jellegű épületidézettel keretezik a közrezárt buszvégállomás terét.
Építész tervezők
Dobos Botond Zsolt DLA, Kurucz Olívia
Építész munkatársak
Kővári Katinka, Zsoldos Anna Róza, Borszuk Gábor
Tervezés éve
2018
-
2019
Építés éve
2020
Épületgépészet
Szalóky László / Kristály Klíma Plusz Kft.
Elektromos tervező
Máramarosi András
Akusztika
Tűzvédelmi tervező
Székács András / Antilla Bt.
Belsőépítészet
Konyha- szállodatechnológia
Épületszerkezeti tervező
Tájépítészet
Kontra Dániel / Urban Concept Kft.
A fotókat készítette
Danyi Balázs